بلفاروپلاستی چشم گربه ای - دکتر نرگس حسنلو

عمل پلک چشم گربه ای

شاید پیش آمده باشد که حالت چشم برخی افراد که فرم گربه‌ای دارند و گوشه چشم هایشان کشیده است، توجه شما را جلب کرده باشد. این مسئله که در زیبایی چهره تاثیر بسیاری دارد، امروزه با جراحی بلفاروپلاستی چشم گربه ای قابل انجام است. با استفاده از این جراحی می‌توانید علاوه بر ایجاد حالت گربه ای چشم ها، اندازه آن ها را درشت کنید. در این مقاله از سایت دکتر نرگس حسنلو به طور کامل توضیح خواهیم داد که این جراحی چگونه و برای چه افرادی انجام می‌شود.

منظور از بلفاروپلاستی چشم گربه ای چیست؟

بلفاروپلاستی چشم گربه‌ای، نوعی جراحی زیبایی پلک است که هدف آن ایجاد ظاهری کشیده‌ برای چشم‌ها، شبیه به چشم‌های گربه، خواهد بود. این عمل جراحی به چشم‌ها ظاهری جوان‌ و جذاب می‌بخشد. در این جراحی گوشه چشم تغییر موقعیت پیدا کرده و اندازه چشم کمی بزرگتر خواهد شد. گاهی برخی افراد با عنوان لیفت چشم گربه ای از این جراحی یاد می‌کنند.

عمل پلک چشم گربه ای مناسب چه کسانی است؟

  • کسانی که دچار افتادگی پلک‌های بالا یا پایین هستند و این وضعیت باعث می‌شود که چشم ‌هایشان کوچک یا خسته به نظر برسد.
  • معمولا برای افرادی که سن بالاتری دارند و با مشکلاتی مانند افتادگی پلک مواجه هستند، این عمل می‌تواند گزینه مناسبی باشد.
  • متقاضیانی که انتظارات واقع ‌بینانه‌ای از نتایج جراحی دارند و به خوبی درک می‌کنند که این عمل تا چه حد می‌تواند ظاهر چشم‌های آن ها را تغییر دهد.
  • کسانی که به دنبال بهبود تقارن چشمان خود و افزایش جذابیت چشمانشان هستند.
  • افرادی که مایل هستند تا چشم هایی کشیده در ناحیه گوشه خارجی یا بیرونی با جذابیت زیاد داشته باشند.
بلفاروپلاستی چشم گربه ای چطور انجام می شود؟

بلفاروپلاستی چشم گربه ای چطور انجام می شود؟

ابتدا بیمار تحت بی‌ حسی موضعی قرار می‌گیرد تا در طول جراحی هیچ ‌گونه درد یا ناراحتی احساس نکند. اگر این جراحی همزمان با عمل بینی انجام شود، حتما بیهوشی عمومی سبک استفاده خواهد شد. بهترین جراح بلفاروپلاستی، برش‌های کوچکی را در نزدیکی گوشه‌های بیرونی چشم ایجاد می‌کند. این برش‌ها معمولا در خطوط طبیعی پلک پنهان می‌شوند و جای زخم‌ها به کمترین میزان قابل مشاهده خواهند بود. چشم پزشک، عضله گوشه چشم را به سمت بالا کشیده و به استخوان درونی کنار چشم متصل می‌کند. این مرحله باعث بالا رفتن و ایجاد چشم گربه ای می‌شود. در صورت نیاز، پوست و بافت اضافی از ناحیه پلک برداشته می‌شود تا ظاهری صاف‌ و جوان‌ به دست آید. پس از تنظیم و برداشتن بافت‌های اضافی، برش‌ها با دقت بخیه می‌شوند. بخیه‌ها یا جذبی و یا غیر جذبی هستند و بسته به نوع آن ها، نیاز به مراجعه مجدد به جراح بلفاروپلاستی برای برداشتن بخیه‌ها وجود دارد.

↫ فیلم بلفاروپلاستی چشم گربه ای توسط دکتر نرگس حسنلو:

00:13
truncate dir-rtl

بلفاروپلاستی چشم گربه ای

تفاوت عمل پلک چشم گربه ای و کانتوپلاستی 

عمل پلک چشم گربه‌ای و کانتوپلاستی هر دو روش‌هایی هستند که به بهبود ظاهر چشم‌ها و پلک‌ها می‌پردازند اما تفاوت‌های مهمی بین این دو وجود دارد. کانتوپلاستی یک عمل جراحی تخصصی‌ تر است که به منظور اصلاح مشکلات ساختاری و عملکردی کانتوس یا همان گوشه‌های خارجی چشم انجام می‌شود. این عمل معمولا برای درمان افتادگی پلک، اصلاح مشکلات مادرزادی یا بهبود تقارن چشم‌ها به کار می‌رود.

عمل پلک چشم گربه ای برای چه کسانی ممنوع است؟

افرادی که به بیماری‌های جدی مانند بیماری‌های قلبی، دیابت کنترل نشده، اختلالات انعقادی خون یا بیماری‌های خود ایمنی مبتلا هستند، ممکن است کاندیدای مناسبی برای این جراحی نباشند. همچنین اشخاصی که دارای عفونت‌های فعال یا التهابات در ناحیه چشم هستند، باید ابتدا این مشکلات را درمان کنند و سپس به فکر جراحی باشند. همچنین اگر دارای مشکلات چشمی شدید مانند خشکی مزمن چشم، گلوکوم یا مشکلات جدی قرنیه هستید، شاید نتوانید این جراحی را انجام دهید.

عوامل خطر و عوارض بعد از بلفاروپلاستی چشم گربه ای

بلفاروپلاستی چشم گربه‌ای، مانند هر عمل جراحی دیگر، می‌تواند با عوامل خطر و عوارضی همراه باشد. با اینکه احتمال درگیری با این عوارض احتمالی بلفاروپلاستی در صورت مراجعه به یک چشم پزشک حاذق و باتجربه تقریبا صفر است اما آگاهی از این عوامل به تصمیم ‌گیری بهتر و آمادگی بیشتر برای جراحی کمک می‌کند.

  • افراد مسن‌ به دلیل کاهش خاصیت ارتجاعی پوست و تغییرات ساختاری در بافت‌ها اغلب با عوارض بیشتری مواجه خواهند شد.
  • افرادی که دارای مشکلات پزشکی مانند دیابت، فشار خون بالا یا بیماری‌های خودایمنی هستند، بیشتر در معرض عوارض قرار خواهند داشت.
  • سیگار کشیدن فرآیند بهبودی را کند کرده و خطر عفونت و سایر عوارض را افزایش می‌دهد.
  • هر گونه عمل جراحی خطر عفونت را به همراه دارد. رعایت بهداشت و دستورات پزشک می‌تواند این خطر را کاهش دهد.
  • جای زخم‌های کوچک ممکن است باقی بماند، اما معمولاً با گذشت زمان کمرنگ ‌تر می‌شوند.
  • گاهی اوقات نتیجه جراحی منجر به عدم تقارن بین دو چشم می‌شود که نیاز به اصلاحات ثانویه دارد.

الزامات مراقبتی بعد از عمل پلک چشم گربه ای

بعد از عمل پلک چشم گربه‌ای، رعایت الزامات مراقبتی بسیار مهم است تا بهبودی سریع‌ و درگیری با عوارض احتمالی کاهش یابد؛

  1. در 24 تا 48 ساعت اول پس از جراحی، استفاده از کمپرس سرد به کاهش تورم بعد بلفاروپلاستی و کبودی بعد از آن کمک می‌کند. معمولاً پزشک توصیه می‌کند که هر 15 تا 20 دقیقه یک بار از کمپرس سرد استفاده کنید.
  2. مصرف دقیق داروهای تجویز شده توسط پزشک، مانند آنتی‌بیوتیک‌ها برای جلوگیری از عفونت و داروهای مسکن برای کاهش درد، بسیار مهم است.
  3. برای حداقل دو هفته پس از جراحی، از فعالیت‌های سنگین، خم شدن و بلند کردن اشیاء سنگین خودداری کنید.
  4. چشم‌ها و ناحیه جراحی شده را لمس نکنید و از مالیدن چشم‌ها خودداری نمایید تا از عفونت و آسیب جلوگیری شود.
  5. با استفاده از عینک آفتابی تیره در بیرون از خانه، چشم‌ها را از نور خورشید و باد محافظت کنید و به کاهش حساسیت به نور کمک نمایید.

*~ سوالات متداول عمل پلک چشم گربه ای ~*

دوره بهبودی بعد عمل چشم گربه ای چقدر طول می‌کشد؟

دوره بهبودی معمولا بین یک تا دو هفته است. در این مدت، تورم و کبودی رخ می‌دهد که به تدریج کاهش می‌یابد.

نتایج عمل چشم گربه ای بلافاصله قابل مشاهده است؟

نتایج اولیه بلافاصله پس از جراحی قابل مشاهده است اما تورم و کبودی نتایج نهایی را تا چند هفته به تأخیر می‌اندازد.

بعد بلفاروپلاستی چشم گربنیاز به جراحی‌های ترمیمی وجود دارد؟

نتایج عمل پلک چشم گربه‌ای به طور کلی بلندمدت است، اما فرآیند پیری طبیعی و تغییرات در ساختار پوست و عضلات ممکن است باعث شود در آینده نیاز به جراحی‌های تکمیلی داشته باشید.

راز زیبایی و جذابیت نگاه با عمل پلک چشم گربه ای

نتایج این عمل برای افرادی که علاقمند به فرم چشم گربه ای هستند نیز بسیار رضایت بخش است. جذابیت چشم به حالت گربه بسیار زیاد است و خانم ها معمولا کاندیدای اصلی این جراحی هستند. این عمل به دلیل کشیدگی پلک دارای حساسیت های بسیار است و باید حتما توسط بهترین جراح بلفاروپلاستی انجام شود تا نتیجه خوب و غیر مصنوعی حاصل شود. دوران نقاهت بعد از این جراحی سخت نیست و باید حتما مراقبت های لازم را انجام دهید. 

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *