علت کوچک شدن چشم بعد بلفاروپلاستی - دکتر نرگس حسنلو

علت کوچک شدن چشم بعد بلفاروپلاستی

علت کوچک شدن چشم بعد بلفاروپلاستی جزو سوالات پرتکراری است که امروزه از سوی زیباجویان مطرح می‌شود. طی عمل بلفاروپلاستی عضله، چربی و پوست اضافی بالای پلک برداشته می‌شود. این عمل ظاهری جوان‌تر به فرد می‌بخشد و امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. بعد از این عمل به دلیل جابه‌جایی پوست و تورم ناشی از جراحی، چشم کوچک می‌شود. البته در بیشتر موارد بعد از گذران دوران نقاهت چشم‌ها به حالت طبیعی خود باز می‌گردند.‌ اگر شما هم قصد انجام بلفاروپلاستی را دارید تا انتهای این مقاله از سایت دکتر نرگس حسنلو همراه ما باشید‌.

کوچک شدن چشم بعد از بلفاروپلاستی طبیعی است؟

همینطور که اشاره شد یکی از نگرانی های جدی افراد پس از جراحی پلک، در رابطه با کوچک شدن چشم‌ها است. برخی از افراد تصور می‌کنند چشم آنها بعد از عمل کوچک‌تر شده است. در پاسخ به این افراد باید گفت شکل ساختاری چشم با عمل بلفاروپلاستی تغییر نمی‌کند بلکه صرفا پوست و چربی بالای چشم برداشته می‌شود و چشم ظاهری جوان‌تر و زیباتر به خود می‌گیرد. چشم بعد از انجام بلفاروپلاستی متورم می‌شود و این تورم ظاهر چشم را کوچک‌تر نشان می‌دهد اما با گذشت زمان این تورم کاهش پیدا کرده و چشم ها به حالت اولیه خود باز می‌گردند. دلیل دیگر این باور این است که با برداشتن چربی‌ها، چشم تغییر ظاهری زیادی پیدا خواهد کرد. با توجه به اینکه افراد به حالت قبلی چشم خود عادت داشتند تصور می‌کنند که چشم‌هایشان کوچک تر شده است؛ اما چنین نیست.

📞 برای مشاوره و رزرو نوبت با شماره ۰۹۳۳۷۰۷۳۷۲۵ تماس بگیرید 📞

دلیل کوچک شدن چشم بعد بلفاروپلاستی

انتخاب یک پزشک مجرب برای انجام بلفاروپلاستی از اهمیت بالایی برخوردار است. پزشک با توجه به توانایی خود می‌تواند در داشتن نتیجه ایده‌آل مهم‌ترین نقش را داشته باشد. در بعضی موارد به دلیل مهارت کم جراح، علاوه بر پوست و چربی اضافه، چربی مفید چشم نیز برداشته می‌شود و باعث کوچک شدن چشم می‌شود. البته چند دلیل دیگر نیز باعث کوچک شدن چشم بعد بلفاروپلاستی می‌شود:

  1. یکی از دلایل کوچک شدن چشم جابه‌جایی پوست و بافت اطراف چشم است که به دلیل برش‌های ایجاد شده به وجود می‌آیند. به مرور زمان این جابه‌جایی بهبود یافته و چشم به حالت اولیه باز می‌گردد.
  2. بافت حفره‌های چشم با بالا رفتن سن ضعیف تر شده و باعث کاهش توانایی چشم در حفظ موقعیت خود پس از عمل می‌شود. این حالت منجر به کوچک شدن چشم می‌شود.
  3. انجام عمل‌های جراحی بی‌رویه در منطقه پوستی چشم به مرور سبب کوچک شدن چشم می‌شود.
  4. متورم شدن ناحیه اطراف چشم باعث کوچک شدن چشم شده و باعث جابه‌جایی پوست و پلک می‌شود. پس از گذران دوره نقاهت، تورم بلفاروپلاستی کاهش یافته و پوست به حالت اولیه باز می‌گردد و چشم حالت قبلی خود را پیدا می‌کند.
  5. وجود بیماری‌های زمینه‌ای مثل دیابت، تیروئید و فشارخون بالا باعث می‌شود چشم بعد از بلفاروپلاستی حالت گود تر بیابد.

روش‌های درمان کوچک شدن چشم بعد بلفاروپلاستی

همانطور که پیش‌تر بررسی کردیم کوچک شدن چشم بعد جراحی پلک جای نگرانی ندارد و پس از گذشت دوران نقاهت، چشم به حالت قبلی خود باز‌ می‌گردد. در دوران نقاهت ابتدا کبودی چشم از بین رفته و تورم چشم کاهش می‌یابد و دوران ترمیم آغاز می‌شود. در نظر داشته باشید که در صورت مشاهده مشکلات و عوارض جدی بهتر است به جراح بلفاروپلاستی مراجعه کرده و مشکل خود را مطرح کنید. گاها پزشکان استفاده از پماد آنتی بیوتیک را برای پیشگیری از عفونت و کوچک شدن چشم تجویز می‌کنند. استفاده مرتب از دارو و پماد تجویز شده کمک موثری در درمان چشم خواهد کرد. همچنین برای کاهش تورم و درمان کوچک شدن چشم، استفاده از کمپرس یخ توصیه می‌شود. داشتن استراحت و خواب کافی نیز لازمه درمان است. بهتر است در دوران نقاهت از آرایش چشم بپرهیزید. در حالت کلی برای درمان پس از عمل بلفاروپلاستی باید مراقبت‌های لازم را انجام داد.

✍️ بیشتر بخوانید: 10 نکته آرایش چشم بعد از بلفاروپلاستی

درمان خانگی کوچک شدن چشم بعد بلفاروپلاستی

برای بهبود تورم و کوچک شدن می‌توان از درمان‌های خانگی بهره برد که از جمله رایج ترین این درمان‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چند قطره گلاب روی دستمال ریخته و آن را روی چشم قرار دهید. گلاب باعث تسکین و آرامش چشم می‌شود.
  • پوست خیار سرد یا لایه نازکی از برش آن را روی چشم قرار دهید تا به کاهش تورم و تسکین آن کمک کند.
  • دستمال نرمی را در چای سبز خنک قرار داده و آن را روی چشم بگذارید. این کار باعث تسکین و آرامش چشم می‌شود.
  • ماساژ ملایم و آرام با انگشتان دست به گردش خون در ناحیه چشم کمک کرده و باعث تسکین درد می‌شود.
درمان کوچک شدن چشم بعد بلفاروپلاستی

درمان گود شدن چشم بعد از بلفاروپلاستی

هنگامی که چربی زیر چشم بیمار بیش از حد مجاز برداشته شود، عارضه گودی چشم رخ می‌دهد. اصلی‌ترین راه درمان و جلوگیری از گود شدن چشم، برداشتن حد مجازی از چربی هنگام جراحی است. در اغلب مواقع که افراد بعد از بلفاروپلاستی دچار گودی چشم می‌شوند، می‌توانند با تزریق چربی این عارضه را جبران کنند.

راهکار‌های جلوگیری از کوچک‌ شدن چشم بعد بلفاروپلاستی

اولین راه برای جلوگیری از عارضه‌های احتمالی، انتخاب بهترین جراح بلفاروپلاستی و دارای صلاحیت است تا مهارت کافی برای انجام عمل را داشته باشد. پیش از عمل، دکتر را از وضعیت جسمانی خود و داروهای مصرفی مطلع کنید تا از بروز هرگونه تداخل دارویی جلوگیری شود. همچنین در صورت داشتن سابقه هرگونه جراحی در ناحیه چشم باید پزشک را مطلع کنید. پس از عمل نیز باید مراقبت‌های لازم را انجام دهید و به طور دقیق و مرتب از پماد و داروهای تجویز شده استفاده نمایید. رعایت بهداشت شخصی و پرهیز از لمس چشم با دستان آلوده برای جلوگیری از عفونت لازم است. همچنین از وارد شدن فشار بر چشم و استفاده از لنز و آرایش‌های سنگین چشم بعد از بلفاروپلاستی بپرهیزید.

با تغییر فرم چشم بعد از بلفاروپلاستی چه کنیم؟

همانطور که پیش‌تر بیان شد بلفاروپلاستی، ساختار چشم را تغییر نمی‌دهد بلکه صرفا پوست و چربی اضافه را برداشته و ظاهر چشم را شاداب‌تر و جوان‌تر می‌کند. بهتر است پیش از انجام این عمل با پزشک متخصص در رابطه با علت کوچک شدن چشم بعد بلفاروپلاستی و نگرانی‌های خود مشورت کنید.

نگاه کلی به علت کوچک شدن چشم بعد بلفاروپلاستی..

بلفاروپلاستی یک روش برای برداشتن پوست پلک بالایی و یا پایینی چشم است که ظاهر چشم را شاداب‌تر می‌کند. در مواردی افراد تصور می‌کنند که چشمان آنها بعد از انجام این عمل کوچک تر از حالت قبلی شده است. دلیل داشتن این حس، تورم اطراف چشم و یا جابه‌جایی پوست است که به مرور زمان و انجام مراقبت‌های لازم بهبود می‌یابد و شکل نهایی چشم مشخص می‌شود. همچنین در موارد کمی گودی زیر چشم به‌وجود می‌آید که اگر پس از کاهش تورم بهبود نیافت با تزریق چربی می‌توان آن را اصلاح کرد. اگر شما هم قصد انجام بلفاروپلاستی را دارید، بهتر است این کار را تحت نظر یک چشم پزشک متخصص انجام دهید.

*~ سوالات متداول درباره علت کوچک شدن چشم بعد بلفاروپلاستی ~*

۱- درمان کوچک شدن چشم سمت راست بعد بلفاروپلاستی چیست؟

اولین اقدام شناسایی دلیل کوچک شدن چشم و در صورت لزوم مشورت با پزشک متخصص است. گاها پزشک برای درمان  پماد و دارو تجویز می‌کند که استفاده از آنها برای درمان و کاهش تورم لازم است. همچنین استفاده از کمپرس یخ باعث کاهش تورم می‌شود.

۲- چرا چشم‌ها بعد بلفاروپلاستی کوچک به نظر می‌رسد؟

گاها به دلیل تورمی که اطراف چشم وجود دارد، ظاهر چشم کوچک به نظر می‌رسد که با کاهش تورم چشم به حالت قبلی باز می‌گردد. همچنین زمانی که ظاهر چشم تغییر یافته و جوان‌تر می‌شود، افراد این تصور را خواهند داشت که چشم آنها کوچک شده است؛ البته گاها چون افراد جراحی‌های متعددی در ناحیه چشم انجام می‌دهند، بافت حفره‌های چشم ضعیف شده و پس از عمل چشم‌ها کوچک‌تر می‌شود.

۳- کوچک شدن چشم بعد از جراحی پلک درمان دارد؟

معمولا بعد از گذران دوران نقاهت و کاهش تورم چشم به حالت قبلی خود باز می‌گردد و یا اگر کوچک شدن چشم به علت جابه‌جایی پوست در اطراف چشم باشد به مرور زمان بهبود خواهد یافت؛ اما در صورت بروز عوارض جدی بهتر است به پزشک مراجعه کرده و مشکل را مطرح کنید تا در صورت نیاز تحت درمان قرار گیرد.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *